Followers

okeh.. Assalamualaikum, konnichiwa, annyeonghaseyo dan salam sejahtera ^-^V...
hari ni Iera nak berceloteh pasal kawan/sahabat/friends/chingu/yujin....
satu perkara Iera nak ckp yang Iera rase kebanyakannya dh tahu dan arif pasal ni...




sahabat... dalam hidup kita, kita memerlukan seorang sahabat.. sahabat ape tu?sahabat yang ikhlas berkawan dengan kita tanpa ade motif yang tersembunyi...penting ke sahabat ni? bagi Iera, sahabat penting... sebab:-

1. Sahabat lah yang akan berada bersama-sama dengan kita sama ada kita berada dalam keadaan susah atau senang..

2. Sahabat berkongsi kegembiraan dan kesedihan kita..

3. Sahabat akan menasihati dan memberi kita semangat di saat kita berada dalam kekeliruan/ putus asa/ helpless..

4. Sahabat akan prihatin terhadap sahabatnya..jika sahabatnya sedih, die cuba untuk menggembirakan sahabatnya..

5. bila kita x tahu macam mana nak selesaikan sesuatu masalah tu x kira la homework ke ape work  sekalipun, dia akan cuba membantu kita tanpa mengharapkan apa-apa balasan ...

6. okeh... klau kita nk cerita masalah peribadi kita, kita selalunya cerita pada siape? sahabat atau keluarga?...
    mesti sahabatkan? ade jgk orang yang berkongsi masalah dengan keluarga tapi x ramai...bila dengan sahabat, kita rasa selesa nk bercerita x kira la pasal ape pun...sbb ape? mgkn kerana faktor umur, sekepala dengan kita dan lain2 lagi...

7. bila kita keseorangan, sahabat yang akan datang untuk menemani kita

8. bagi yang Islam, sahabat juga akan mengajak kita ke arah kebaikan dan menjauhkan kita drpd perkara-perkara negatif...Iera kasi contoh :-
      -  sesuatu yang membuatkan kita kecewa/depress dan rase macam nak putus asa/helpless, kadang2 rase
          macam nak mati je.. sejak tu kita berada dalam dunia kita sendiri... salahkan takdir, lupa ape yang
         Allah perintahkan...
kalau itu yang terjadi kpd diri kita... sahabat la yang akan berusaha membawa kita balik ke alam realiti dan mengingatkan kembali kepada Pencipta kita....

okay.. cukup la setakat ni saje Iera berceloteh... nnti hilang lak minat nak membaca :D ...

 sebab ape Iera suke berkawan dengan diorang?... antara sebab2nye, Iera dah sebut kat atas tadi ....
bile cite pasal ni, rindu lak ngan sahabat Iera... i miss sho much chingu and love u !!! ( emo sekejap :D )...

okeh... ape yang membuatkan Iera berceloteh pasal ni, bukanlah sbb ganjarannya... cuma Iera tertarik utk ikut serta dalam segmen2 yang menyentuh pasal hubungan silaturrahim antara manusia ( yg baik2 je tau XD )..
jadi, Iera nak credit Aqma :-http://aqmadawilyz.blogspot.com/2012/04/jom-join-contest-i-love-my-friends.html sbb cetuskan segmen cmni ^-^... oh ya... hmpr t'lupa lak nk letak gmbr chinggu Iera ni :D..
buka mata besau-besau tau... :-




                                              inilah sahabat2 ku ^-^ ....

okeh.. sekian sahaja pada kali ni... salam semua dan jaga diri ^-^

                     eh.. lupa lak =_=", Iera nak tag sahabat Iera ni die orangnye :-
                             - Nur hidayah Airin
                             - Aqilah Aziz





--------------------------

2 comments:

❤ aQma_maNaF ❤ said...

Hai
thanx join (:
Good Luck !

Nijiera said...

thanks ^-^

Post a Comment

There was an error in this gadget

Google+ Followers